Novinky

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Zpřísnění marketingových aktivit u Multi-Levelu

S cílem zdůraznit transparentnost multi-level marketingových (dále jen „MLM“) činností a zlepšení účinnosti státní správy u činností MLM, vláda právě vydala nové předpisy vztahující se na MLM podniky, konkrétně:

  1. Doplnění obchodních podmínek pro provádění činností MLM

Kromě podmínek již uvedených v předchozích nařízeních musí podnik MLM splňovat následující podmínky:

(i) Složená částka rovnající se pěti procentům (5%) základního kapitálu, ale nejméně 10 000 000 000 (deset miliard vietnamských dongů) VND v komerční bance nebo pobočce zahraniční banky ve Vietnamu namísto minimálního VND 6 000 000 000 (šest miliard Vietnamských dongů), jak je předepsáno v předchozích nařízeních

  (ii) mít jasnou a transparentní šablonu pro smlouvy MLM, provozní pravidla, plány komise, základní vzdělávací programy v souladu se zákony.

  (iii) mít systém informačních technologií, který řídí síť účastníků a webových stránek MLM, aby poskytoval informace o podnikání a činnosti MLM v podnicích; a

  (iv) mít komunikační systém, který přijímá, řeší stížnosti a stížnosti účastníků MLM.

  1. Řízení aktivit MLM v místním měřítku

Podnik MLM je považován za podnik, který provádí své činnosti MLM na místní úrovni a povoluje organizovat činnosti MLM až po získání písemného potvrzení o registraci činností MLM od provinčního / komunálního ministerstva průmyslu a obchodu, pokud podnik spadá do jednoho z následujících případů:

(i) Podnik má své sídlo, pobočku nebo zastoupení s funkcí týkající se aktivit MLM v lokalitě.

  (ii) Podnik organizuje konference, semináře a školení o MLM v lokalitách.

  (iii) Podnik má osoby, které se účastní MLM (s trvalým nebo dočasným pobytem v případě nerezidentů v místech svého trvalého pobytu), nebo provádějí činnosti MLM v lokalitě.

Podnik MLM bez pobočky, kanceláře nebo zastupitelského úřadu v lokalitě odpovídá za to, že povolí místnímu rezidentovi pracovat s místním státním orgánem v této lokalitě v jeho zastoupení.

Výše uvedené skutečnosti jsou uvedeny ve vyhlášce č. 40/2018 / ND-CP ze dne 12. března 2018 o řízení obchodních činností v režimu MLM (dále jen "vyhláška č. 40"). Nařízení č. 40 nahradí vyhlášku 42/2014 / ND-CP, vydanou vládou dne 14. května 2014 (dále jen "vyhláška 42") od 2. května 2015. Podnik MLM provozovaný podle vyhlášky 42 musí splňovat podmínky pro činnosti MLM podle uvedl nové předpisy ve lhůtě stanovené zákonem od data vyhlášky č. 40.

Doufám, že výše uvedené informace vám budou nápomocny. Pokud máte nějaké dotazy, nebo zájem o pomoc. Kontaktujte nás prosím prostřednictvím našeho

e-mailu: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.. Děkuji.

 

 Multi level Marketing ve Vietnamu

 

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

NOVÉ PŘEDPISY O NÁHRADĚ DANĚ Z PŘIDANÉ HODNOTY DOVOZNÍHO ZBOŽÍ NA VÝVOZ.

Od 1. února 2018 bude dovezené zboží pro vývoz s daní z přidané hodnoty, která ještě nebyla odečtena ve výši 300 milionů VND nebo více, podléhat vrácení daně z přidané hodnoty na měsíční, čtvrtletní bázi; kde vstupní daň z přidané hodnoty, která ještě nebyla odečtena během měsíce nebo čtvrtletí, je nižší než 300 milionů VND, může být částka odečtena v příštím měsíci, čtvrtletí.

Toto ustanovení je stanoveno v Oběžníku č. 25/2018 / TT-BTC ze dne 16. března 2018 ministerstva financí, kterým se řídí vyhláška č. 146/2017 / ND-CP ze dne 15. prosince 2017 a doplňuje řadu článků Oběžníku č. 78/2014 / TT-BTC ze dne 18. června 2014 Ministerstva financí, oběžník č. 111/2013 / TT-BTC ze dne 15. srpna 2013 Ministerstva financí ("Oběžník 25" změny a doplnění vyhlášky vlády č. 146/2017 / ND-CP ze dne 1. února 2018.

Dále, dle Oběžníku 25, maximální částka vyplacená na dobrovolné programy pro zaměstnance podniků se zvýší z 1 000 000 VND na 3 000 000 VND a splňuje následující podmínky, aby byly odečitatelné z daně z příjmů právnických osob:

  1. Tyto výdaje musí být specifikovány z hlediska způsobilosti a nároku v jednom z následujících dokumentů: pracovní smlouva; kolektivní pracovní smlouva; finanční předpisy společnosti, korporace, skupiny; režim odměn předepisuje předseda správní rady, generální ředitel nebo ředitel podle finančních předpisů společnosti nebo korporace; a
  2. Podniky musí splňovat povinnosti povinného pojištění pro zaměstnance.

Oběžník 25 obsahuje také podrobnosti o vrácení daně z vyvážených výrobků pocházejících z nerostných surovin, odpisových nákladů aktiv převedených při převodu podniku a některých dalších příslušných nařízeních. Oběžník 25 nabývá účinnosti 1. května 2018.

Doufám, že výše uvedené informace vám budou nápomocny. Pokud máte nějaké dotazy, nebo zájem o pomoc. Kontaktujte nás prosím prostřednictvím našeho

e-mailu: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.. Děkuji.

Náhrada daně z přidané hodnoty

Náhrada daně z přidané hodnoty

 

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Zahraniční investoři mají právo se účastnit na komoditních burzách ve Vietnamu.

Od 1. června 2018 mohou zahraniční investoři i) podílet se  kapitálem na  komoditní burze ("CE"); a ii) nakoupit akcie nebo zaplatit kapitál ve prospěch společnosti se sídlem ve Vietnamu v poměru nepřesahujícím 49% základního kapitálu CE.

 

Navíc se zahraniční investoři mohou účastnit obchodování s komoditami prostřednictvím společnosti CE jako klienti nebo členové CE (zprostředkovatel, obchodník) na neomezeně vlastněný podíl na základním kapitálu.

Pro zřízení  CE nebude povolení k založení CE již současně s certifikátem registrace podniku. Investoři musí založit podniky v souladu se zákonem o podnicích a zákonem o investicích s řádnými registrovanými obchodními řády předtím, než požádají ministerstvo průmyslu a obchodu o vydání povolení k založení CE.

Navíc byla odstraněna řada podmínek pro zřízení CE, jako jsou podmínky týkající se diplomů, pracovní doby a občanskoprávní způsobilosti ředitele nebo generálního ředitele CE. Místo toho bude CE splňovat nové podmínky pro systémy informačních technologií takto:

(a) serverový systém je stabilní a alespoň jeden záložní server je vždy k dispozici v případě závažného selhání systému;

(b) serverový systém zajišťuje zálohování dat obchodních aplikací, transakčních dat, zajišťuje obnovu datových informací v případě nehod;

(c) aplikační software musí splňovat požadavky duševního vlastnictví v souladu se zákony;

  1. d) Softwarový systém musí mít funkci záznamu, aby sledoval všechny transakce zboží, platby, dodávky v obchodním procesu po dobu nejméně pěti let; a
  2. e) Systém informačních technologií musí splňovat technické normy pro bezpečnost informací o síti, pokud existují.

Výše uvedenými skutečnostmi jsou výtažky uvedené z vyhlášky č. 51/2018 / ND-CP, vyhlášených vládou dne 9. dubna 2018, kterým se mění a doplňuje řada ustanovení vyhlášky č. 158/2006 / ND-CP, prostřednictvím CE po více než deseti (10) letech používání tohoto nařízení. Vyhláška č. 51/2018 / ND-CP bude oficiálně účinná od 1. června 2018.

 

Doufám, že výše uvedené informace vám budou nápomocny. Pokud máte nějaké dotazy, nebo zájem o pomoc. Kontaktujte nás prosím prostřednictvím našeho

e-mailu: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.. Děkuji.

Komoditní burza ve Vietnamu

 

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

INVESTICE PRO MALÉ A STŘEDNÍ INOVATIVNÍ START-UP PODNIKY

Mechanizmy pro zřizování, organizaci, řízení a provozování inovačních start-up fondů a využití místních rozpočtů pro investice do malých a středních inovativních začínajících podniků představují nové předpisy předepsané vyhláškou č. 38/2018 / ND- CP vydané vládou dne 11. března 2018. Konkrétně:

 

  1. Inovační investiční start-up fondy

Inovační zahajovací investiční fond nemá žádný právní status, založen maximálně třiceti (30) investory na základě stanov fondu, kteří nemohou přispívat kapitálem k jiným inovačním investičním start-up fondům. Inovativní investiční fond je organizován a řízen jedním z těchto modelů: (i) valná hromada investorů, společnost řídící inovační startovací investiční fond; (ii) valná hromada investorů, představitel fondu nebo správce fondu, společnost řídící inovační investiční start-up fond; nebo (iii) valnou hromadou investorů, představenstvem fondu a správcem fondu, společností spravující inovační investiční start-up fond.

Přispěný majetek může být Vietnamský dong, zlato, práva na užívání půdy a ostatní aktiva, která mohou být oceněna Vietnamským dongem. Zejména je třeba poznamenat, že investoři nemohou využít půjčky na přispění kapitálu k vytvoření inovativních investičních fondů. Portfolio a investiční aktivity inovativních investičních start-up fondů zahrnují: • vklad v obchodních bankách v souladu se zákonem; Investice ne více než padesát procent (50%) základního kapitálu malého a středního inovačního start-up podniku po obdržení investice.

 

  1. Mechanismus pro využití místních rozpočtů pro investice do malých a středních inovativních start-upů

Na základě místních rozpočtových podmínek budou místní finanční instituce s finančními investičními funkcemi schválenými příslušným orgánem ("finanční instituce") investovat do malých a středních inovativních start-upů Finanční instituce vybere inovační investiční start-up fond, který zajistí následující podmínky ("investiční fond") pro společné investice: (i) mít závazek s místní finanční agenturou investovat do malých a středních inovativních start-upů ; (ii) mít alespoň jedno (01) letou zkušenost s prováděním inovačních investičních činností; (iii) být schopen pokrýt výdaje při účasti na investicích; a (iv) další podmínky (pokud existují).

Malé a střední inovační start-up podniky, které splňují následující kritéria, budou zváženy pro příjem investic od finančních institucí a investičních fondů: i) působit v odvětvích s prioritou místního rozvoje; a (ii) musí být vybrána tak, aby bylo investováno alespoň jedním z inovativních investičních start-up fondů, které splňují zákonné podmínky. Investiční kapitál z finanční instituce do investovaného podniku nesmí překročit třicet procent (30%) celkového investičního kapitálu, který tento podnik mobilizuje z investičního fondu. Časová lhůta pro investice z místního rozpočtu je pět (05) let od data investování. Doba investice je datum podpisu investiční smlouvy mezi místní finanční institucí a investovaným podnikem.

Doufám, že výše uvedené informace vám budou nápomocny. Pokud máte nějaké dotazy, nebo zájem o založení firmy. Kontaktujte nás prosím prostřednictvím našeho e-mailu: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.. Děkuji.

 

INVESTICE PRO MALÉ A STŘEDNÍ INOVATIVNÍ START-UP

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Žádost vlastníka 100% zahraničně investovaného podniku o provedení kapitálových postupů před kapitálovým vkladem: krok zpět v reformě investičních postupů?

Současný investiční zákon obsahuje mnoho nových ustanovení o reformě administrativních postupů s cílem přilákat zahraniční investice, jako je zkrácení seznamu podmíněných obchodních linek vztahujících se na zahraniční investory až na 243 obchodních linek, což nevyžaduje, aby prováděli postupy pro udělení registrace ("IRC") při investování ve formě kapitálového vkladu nebo nákupu akcií podniku se sídlem ve Vietnamu a dalších nových neobvyklích bodů. Navíc byl plán reformy a investiční atraktivita Vietnamu hluboce vyjádřena na nedávném setkání hospodářských vůdců APEC v Da Nangu v roce 2017, s novou vizí země a regionu, konkrétně "podpora obchodu, volné a otevřené investice do asijsko-pacifické oblasti ". Mnoho odborníků uvedlo, že obsah dosažený na této schůzce bude i nadále vytvářet novou motivaci pro přilákání investic do Vietnamu v nadcházejícím období.

Kromě těchto pozitivních signálů ve skutečnosti stále existují určité nedostatky v investičních postupech, které mohou mít negativní dopad na atraktivní investiční politiku prostřednictvím procesů reformy vlády. Konkrétně, ministerstvo plánování a investic provincie H (dále jen "DPI") písemně vyzvalo vlastníka 100% zahraničně investované společnosti ("FIC") k provedení postupů pro registraci kapitálového vkladu ("Registrace kapitálu ("ERC") a IRC ke zvýšení základního kapitálu FIC. Vysvětlením tohoto požadavku se DPI odvolává na písemnou odpověď Ministerstva plánování a investic (MPI) na podnik, který požadoval, aby vlastníkem byl zahraniční investor, dále provádět postupy pro registraci kapitálového příspěvku na navýšení kapitálu ("Guiding Official Letter"). Tento požadavek v současné době vyvolává obavy zahraničních investorů nejen kvůli tomu, ale také zpomaluje investice investora do realizace svého projektu ve Vietnamu.

 

"Nesoulad" v platných nařízeních ...

Podle ustanovení zákona o podnicích z roku 2014 je zahraniční investor povinen před provedením registrace vkladu kapitálového listu u licenčních úřadů doplnit svůj příspěvek dodatečného kapitálu do základního kapitálu FIC. Podle principu platn0ho zákona o investicích je charterový kapitál také přispívajícím kapitálem k realizaci projektu používaného FIC pro realizaci projektu v souladu s obsahem schváleným v IRC. Proto je podle tohoto postupu po zvýšení charterového kapitálu zaznamenán v ERC, FIC provede postupy pro změnu IRC za účelem úpravy vloženého kapitálu pro realizaci projektu.

Podle platných předpisů o devizové kontrole zahraničních investovaných podniků souhlasí banka, ve které FIC otevře svůj kapitálový účet, jen to, že umožní zahraničnímu investorovi vložit další kapitál, pokud je zaregistrován a zaznamenán v IRC FIC. To je zcela v rozporu s ustanoveními zákona o podnicích z roku 2014 a zákona o investicích z roku 2014, protože tyto zákony vyžadují, aby podnik doplnil kapitálový vklad, což znamená, že vlastník musí plně přispět dodatečným kapitálem do FIC před registrací, aby zaznamenal zvýšení kapitálu na příslušných licencích FIC.

 

... vysvětlení příslušných ustanovení a praxe

Za účelem vyřešení nesouladu platných předpisů je Guiding Official Letter považováno za "situační řešení", které sladí požadavky licenčních úřadů a banky. Požádáním vlastníka FIC o provedení registrace kapitálového příspěvku vydá licenční úřady majiteli písemný souhlas s dodatečným kapitálovým příspěvkem do FIC ("schválení"). Majitel proto použije schválení k práci s bankou pro převod zvýšeného kapitálu do FIC, aby dokončil kapitálový vklad.

Z hlediska řízení příslušných státních orgánů, Guiding oficiální Letter vytváří transparentnost na devizovém cash-flow investované do Vietnamu, jakož i zajištění souladu s ustanoveními právních předpisů týkajících se podniků při žádosti podnik musí dokončit svůj kapitálový vklad před registrací novela příslušných licencí licenčních orgánů. Z hlediska správní reformy s cílem přilákat zahraniční investice je však požadavek na provedení registrace kapitálového příspěvku považován za krok zpět a není v souladu s platnými předpisy.

Ve skutečnosti, v souladu s platnými předpisy, zahraniční investor je zapotřebí pouze provést registraci kapitálové účasti v jednom z těchto případů:

  1. a) zahraniční investor přispívá kapitálem, nakupuje akcie nebo kapitálové vklady hospodářských organizací zapojených do podmíněných obchodních linií, které se vztahují na zahraniční investory;
  2. b) vklad kapitálu, nákup akcií nebo kapitálové vklady zahraničního investora vede ke zvýšení podílu zahraničního investora na kapitálovém kapitálu z méně než 51% na 51% nebo více; nebo
  3. c) zvýšit podíl zahraničního investora na kapitálovém pronájmu, pokud zahraniční investor vlastní v hospodářské organizaci 51% nebo více základního kapitálu.

V zásadě, při provádění postupů pro zřízení FIC, vlastník byl posuzován licenčními orgány o svých finančních možností, jeho zkušenosti a jeho uspokojení investičních podmínek v obchodních linií Podle vietnamských zákonů před vydáním IRC a ERC .

Proto není nutné vycházet z ustanovení výše uvedeného písmene a), aby se od vlastníka požadovalo, aby provedl registraci kapitálového příspěvku. Navíc podle výše uvedených bodů b) a c) bude provádění registrace kapitálového vkladu použito, pokud kapitálový vklad zvýší poměr vlastnictví kapitálu zahraničního investora v podniku z méně než 51% na 51 % nebo více než 51% . Zvýšení kapitálu majitele ve FIC však nezvyšuje vlastnický poměr majitele kvůli zvýšení kapitálu, poměr vlastnictví majitele ve FIC je stále na úrovni 100%. Uplatnění podmínek uvedených výše v bodech b) a c), které vyžadují, aby vlastník provedl registraci kapitálového příspěvku, tedy není v souladu s duchem ustanovení zákona o investicích z roku 2014 a jeho pokynů.

Z výše zmíněné skutečnosti zjistíme, že otázka Guiding Official Letter licenčních úřadů nejen neuskutečňuje správní postupy, ale také způsobuje mnoho potíží a zmatek pro investora a FIC, pokud jde o ztrátu času, úsilí a náklady na zvýšení kapitálu pro investice, stejně jako možnost ztráty obchodních a investičních příležitostí. Proto navrhujeme, aby vláda v co nejkratší době vydala právní dokumenty směřující k tomu, aby i) umožnila zahraničnímu investorovi převádět cizí měnu na účet investičního kapitálu FIC; a poté, ii) umožnit banku převést peníze na platební účet FIC až po dokončení postupů pro změnu ERC a IRC. Tento návrh zajistí harmonizaci a dodržování devizové kontroly banky, právních předpisů týkajících se podniků a investic a zajištění ducha otevřenosti a atraktivity investic i do Vietnamu.

Doufám, že výše uvedené informace vám budou nápomocny. Pokud máte nějaké dotazy, nebo zájem o založení firmy. Kontaktujte nás prosím prostřednictvím našeho e-mailu: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.. Děkuji.

 

Vlastník 100% zahraničně investovaného podniku